Tilausohje ja ostoehdot

Yleistä

Myyjäosapuolena on Hedengren Direct. Hedengren Direct on ilmanpuhdistuksen asiantuntija. Meiltä saat markkinoiden laadukkaimmat ja pitkäikäisimmät, kuhunkin ympäristöön parhaiten soveltuvat Lux-laitteet sekä aidot varaosat ja tarvikkeet. Asiakkaana voit valita ostatko varaosat ja tarvikkeet verkkokaupastamme tai asiakaspalvelun kautta. Tehdyt tilaukset toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla rahdinkuljettajan kautta. Toimitamme tilauksia ainoastaan Suomeen. Asiointi verkkokaupassa, tuotteiden valinta ostoskoriin ja ostosten maksaminen verkkomaksupalvelussa on helppoa ja turvallista.

Sinun tulee hyväksyä nämä ostoehdot, jotta voit tehdä tilauksia verkkokaupassamme. Tilaus on sitova ostoehtojen hyväksymisen jälkeen. Lisäksi vahvistat, että ilmoittamasi tiedot ovat oikeat.  Asiakkaana vastaat virheellisesti ilmoitetuista tiedoista.

Pidätämme oikeuden milloin tahansa muuttaa näitä ehtoja, minkä vuoksi suosittelemme, että luet ehtomme aina ennen ostosten tekemistä.

Ehdot ovat voimassa vain silloin, kun ostaja on yli 18-vuotias Suomessa asuva yksityishenkilö tai yritysasiakas, jolle tuotteet toimitetaan Suomeen.

Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja. Alle 18-vuotiaalla asiakkaalla on oltava huoltajan suostumus tilauksen tekemiseen.

Hedengren Direct ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä.

Tilausohje

Käytössäsi on ostoskori, johon pystyt lisäämään tuotteita aina kun ”Lisää koriin” painike on saatavilla. Näet oikeassa yläkulmassa olevan ostoskorin päivittyvän, ja samalla tulee tarjolle ”Tarkastele ostoskoria” -valinta. Tämä valinta mahdollistaa ostoskorin käsittelyn sen jälkeen, kun tuotteiden lisäys on päättynyt. Ostoskorin tarkastelutoiminnossa on tarjolla ”Tyhjennä ostoskori”, ”Päivitä” ja ”Siirry kassalle” -valinnat. Päivittäminen on tarjolla tilausmäärän korjaamista varten.

Tilaus ei etene ilman pakollisia tietoja, jotka ovat:

  • Etunimi
  • Sukunimi
  • Katuosoite
  • Postinumero
  • Postitoimipaikka
  • Puhelinnumero
  • Sähköposti

Sähköpostiosoite edellytetään tilausvahvistuksen toimittamisen vuoksi: kaikista tilauksista lähetetään tilausvahvistus, minkä lisäksi saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilaus on lähtenyt varastolta.

Puhelinnumero tarvitaan, jotta saat tiedon rahdinkuljettajalta, kun lähetys on noudettavissa.

”Lisätiedot” -kenttä on tilaukseen liittyvä vapaamuotoinen tekstikenttä, jonka tilausta käsittelevä asiakaspalveluhenkilömme lukee. Voit käyttää kenttää esim. toimittamiseen liittyvän ohjeistuksen antamiseen.

Tilauslomakkeella oleva koodikenttä on erilaisiin markkinointikampanjoihin liittyvien kuponkietuuksien lunastamista varten. Kenttään annettu syöte hylätään, mikäli se ei vastaa kuponkikoodia. Normaalisti koodia ei siis syötetä.

Valitse myös suostutko suoramarkkinointiin.

Ostoehdot

Näitä yleisiä ostoehtoja ( ”Ehdot”) sovelletaan tuotteiden tilaamiseen verkkosivulla www.hedengrendirect.fi (”Verkkokauppa”). Oy Hedengren Direct Ab (”Hedengren Direct” tai ”me”) -yhtiön yhteystiedot ovat: Lauttasaarentie 50, 00200 Helsinki, Suomi, puh. 0207 638 000.

Y-tunnus: 0906176-6.

Maksaminen

SVEA Payments -palvelu

Maksuturva on nyt SVEA Payments. Valitse maksutavaksi SVEA ja siirryt SVEA Payments -sivulle, jossa voit maksaa tilauksesi verkkopankissa. Sinulla on aina mahdollisuus tarkistaa vastaanottamasi tilaus ennen kuin varat siirretään myyjälle. Palvelu on sinulle ilmainen eikä vaadi rekisteröitymistä. Maksusuoritukset säilytetään turvallisesti erillisillä asiakasvaratileillä suomalaissa pankeissa, kunnes ne tilitetään myyjälle. Asiakasvarat ovat erillään SVEA Payments Oy:n omista varoista, ja niitä voidaan siirtää ainoastaan myyjälle tai takaisin ostajalle.

SVEA Payments maksut

Käytössäsi ovat seuraavien pankkien verkkomaksupainikkeet:

  • OP
  • Nordea
  • Aktia
  • Danske Bank
  • Ålandsbanken
  • Handelsbanken
  • POP-pankki
  • S-Pankki
  • Oma Säästöpankki
  • Säästöpankit
  • SIIRTO
  • Korttimaksu: Visa ja Mastercard

SVEA Payments toimii näin:

Valikoi verkkokaupassa haluamasi tuotteet. Valitse maksutavaksi SVEA ja siirryt SVEA Payments -sivulle.

Maksa tilauksesi verkkopankissa.

SVEA Payments ilmoittaa maksusta myyjälle, joka toimittaa tilauksesi. Voit seurata kirjatun lähetyksen kulkua SVEA Payments kotisivuilla tai klikkaamalla vahvistussähköpostissa olevaa linkkiä.

Kun olet vastaanottanut ja tarkistanut tilauksesi, SVEA Payments tilittää maksun myyjälle automaattisesti. Mikäli tilaamasi tuotteet eivät tule perille tai lähetys ei vastaa tilaustasi, tee peruutus SVEA Paymentsille ja saat rahasi täysimääräisenä takaisin.

Jos vastaanottamasi tilaus on kunnossa, sinun ei tarvitse tehdä siitä erillistä kuittausta SVEA Paymentsille.

SVEA Payments informoi ja opastaa sinua sähköpostitse toimituksen aikana:

Maksun jälkeen SVEA Payments toimittaa sinulle vahvistuksen maksutoimeksiannosta, joka sisältää myös linkin tilauksen seuranta- ja peruutustoimeksiantosivulle.

Mikäli toimitustapana on kirjattu lähetys esim. Postin pakettitoimitus, SVEA Payments toimittaa vahvistusviestin sinulle saatuaan tiedon toimituksen vastaanotosta kuljetusyritykseltä. Tässä tapauksessa sinulla on vastaanoton jälkeinen päivä aikaa tarkistaa tilauksesi ja tehdä mahdollinen peruutus SVEA Paymentsille.

Mikäli toimitustapana on kirjaamaton kirje, SVEA Payments toimittaa vahvistusviestin, kun myyjä kuitannut SVEA Paymentsille toimituksen lähetyksi tai perille menneeksi. Tässä tapauksessa sinulla on viisi (5) päivää aikaa tarkistaa tilauksesi ja tehdä mahdollinen peruutus SVEA Paymentsille.

Yhteystiedot:

Svea Payments Oy

Puhelin: 09 4241 7040 arkisin 9:00 – 15:00.

Sähköposti: asiakaspalvelu.payments(a)svea.fi

SVEA Payments

Tilausvahvistus, toimitusvahvistus, kuitti

Verkkokaupassa tehdystä tilauksesta lähetetään automaattisesti tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tarkistathan roskapostikansion, sillä on mahdollista, että tilausvahvistus löytyy roskapostikansiosta. Jos tilausvahvistus ei saavu perille tai sinulla on muita kysymyksiä tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Huom. Tilausvahvistus tarkoittaa vain, että alamme käsitellä tilausta. Saat erillisen toimitusvahvistuksen ja lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun ostoksesi on pakattu varastollamme.

Mikäli jokin tuote on tilapäisesti loppu varastosta, saat siitä tiedon sähköpostiisi. Mikäli haluat odottaa, että tuote saapuu varastollemme, toimitamme sen sinulle niin pian kuin mahdollista. Mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla, summa palautetaan automaattisesti Svean välityksellä.

Säilytäthän sähköpostiisi lähetetyn tilausvahvistuksen, joka toimii kuittina ostoksestasi.

Tilaus, toimitusmaksu ja toimitukset

Toimitamme verkkokauppatilauksia vain Suomeen.

Tarjoamme tällä hetkellä toimitukset Postin kautta kirjeenä tai toimituksen toimipisteeseen (PP16-paketti). Toimitusvaihtoehto riippuu tilattujen tuotteiden määrästä ja pakkauskoosta.

Pidätämme oikeuden kieltäytyä tilauksen käsittelemisestä, mikäli meillä on aihetta epäillä petosta.  Kaikki petosyritykset ilmoitetaan poliisille.

Toimitusmaksu

Hedengren Direct verkkokaupasta tehtyihin tilauksiin lisätään aina kiinteä 8 euron toimituskulu.

Saamassasi toimitusvahvistuksessa on seurantalinkki, jonka avulla voit seurata lähetyksen etenemistä kuljetusyrityksen sivuilla. Jos paketti toimitetaan Postin PP16-lähetyksenä, paketin saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä oston yhteydessä ilmoittamaasi matkapuhelinnumeroon. Kirjetoimituksissa lähetysseuranta ei ole mahdollinen.

Lähetyksen noutaminen tapahtuu Postin ehtojen mukaisesti. Kun noudat paketin, esitä lähetysilmoituksessa ilmoitettu numerokoodi ja voimassa oleva henkilötodistus.

Jos lähetys on vaurioitunut toimituksen yhteydessä, älä ota sitä vastaan, vaan ilmoita siitä kyseiseen noutopisteeseen ennen paketin vastaanottamista.

Toimituksen myöhästyminen ja osatoimitus

Teemme parhaamme toimittaaksemme tilauksesi mahdollisimman pian. Emme kuitenkaan vastaa toimituksen viivästymisistä, mikäli ne johtuvat meistä riippumattomista seikoista.

Hedengren Direct ei toimita tilauksia osissa. Mikäli jokin tuote on tilapäisesti loppu varastosta, saat siitä tiedon sähköpostiisi. Mikäli haluat odottaa, että tuote saapuu varastollemme, toimitamme sen sinulle niin pian kuin mahdollista. Mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla, summa palautetaan automaattisesti Svean välityksellä.

Noutamaton paketti

Posti säilyttää paketteja eripituisia aikoja eri toimipisteissään. Voit tarkistaa ajankohtaisen säilytysajan Postilta saamastasi noutoilmoituksesta. Jos et nouda pakettia määräajan kuluessa, se lähetetään takaisin varastollemme. Hedengren Direct pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta noutamattomasta paketista 20 euron maksun palautus- ja käsittelykustannuksina.

Hinnat

Tuotteesta kulloinkin veloitettava hinta on sen tilaushetkellä verkkosivustolla voimassa oleva hinta. Kaikki hinnat verkkosivuillamme on ilmoitettu euroina (EURO). Hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, joka tällä hetkellä on 24 %. Mahdolliset toimitusmaksut lisätään tuotteen hintaan toimitusehtojemme mukaisesti.

Ikäraja

Myymme tuotteita ainoastaan 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille, Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja. Lisäksi verkkokaupastamme myydään tuotteita yritysasiakkaille.

Peruuttamis- ja palautusoikeus

Asiakkaana sinulla Kuluttajansuojalain perusteella 14 päivän peruuttamissoikeus etäkaupan yhteydessä. Peruuttamisaika alkaa paketin nouto- tai vastaanottopäivämäärästä.

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus toimituspäivästä lukien. Maksu palautetaan tuotteen palauduttua antamallesi tilinumerolle Svean kautta täysimääräisenä silloin, kun tuote on palautunut täydessä myyntivarustuksessa ja vahingoittumattomana, pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen. Tuotteen, käyttöohjeiden ja lisävarusteiden on oltava käyttämättömiä, vähentymättömiä ja alkuperäisessä kunnossaan. Alkuperäispakkauksen on oltava ehjä ja avaamaton, eikä suojamuoveja saa poistaa. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Asiakkaan tulee säästää lähetyspakkaus, jolloin palautuksen yhteydessä tuote/tuotteet on helppo pakata asianmukaisesti.

Asian käsittelyn nopeuttamiseksi palautuksista tulee sopia etukäteen Oy Hedengren Direct Ab:n kanssa sähköpostitse lux-asiakaspalvelu@hedengren.fi tai soittamalla puh. 0207 638 399.

Palautus varastolle

Mahdollisen palautuksen yhteydessä tulee asiakkaan aina ensin ottaa yhteyttä Hedengren Directiin, joko puhelinpalveluun tai sähköpostin välityksellä. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä myös Sveaan ja tehdä ilmoitus Svean Ostajan palvelut -sivulla.

Palautuksissa sinulla asiakkaana on taloudellinen vastuu siitä, että tuote ja sen alkuperäispakkaus palautuvat takaisin Hedengren Directille vahingoittumattomina. Asiakkaan velvollisuus on pakata palautettava tuote samoin kuin se oli pakattu toimitettaessa. Tuotteet palautetaan Postin asiakaspalautuksena (palautustunnus 601329), jolloin Hedengren Direct maksaa postikulut. Asiakkaan tulee pyytää postilta tosite palautuksesta. Mikäli pakettilähetys vahingoittuu, vaurioituu tai katoaa kuljetuksen aikana, vaikka tuote on pakattu asianmukaisesti, niin tällaisissa tapauksissa postin kuljettaja on korvausvelvollinen ja asiakkaan (lähettäjän) on haettava korvausta postin kuljettajalta.

Palautus on hyväksytty vasta, kun Hedengren Direct on tarkastanut tuotteen. Emme lunasta meille postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Kirjoita palautettavan paketin päälle yhteystiedot sekä palautustunnus. Tämän jälkeen paketti jätetään lähimpään postitoimipaikkaan. Muista pyytää kuitti palautuksesta. Säilytä postitoimipaikan kuitti palautuksesta siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet ja rekisteröineet palautuksesi.

Hyvityksen maksaminen

Vastaanotettuamme palautuksen hyvitämme palautuksen arvon sinulle viipymättä tai vähintäänkin 21 päivän kuluessa siitä, kun palautus on saapunut käsiteltäväksemme.

Maksupalautus tehdään sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilauksen yhteydessä. Maksupalautuksista ei aiheudu sinulle ylimääräisiä kuluja. Kun tuote palautetaan varastoomme, hyvitys maksetaan heti, kun palautus on vastaanotettu ja tarkastettu.  Palautus maksetaan Svean kautta.

Reklamaatio

Lain mukaan sinulla on kuluttajana oikeus reklamaatioon. Jos olet ostanut tuotteen Hedengren Directin verkkokaupasta ja havainnut sen olevan virheellinen tai viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, sinua kehotetaan asiakkaana tekemään välittömästi reklamaatio tuotteesta. Kohtuullinen aika reklamaation tekoon on kaksi kuukautta virheen havaitsemisesta.

Voit tehdä reklamaation tuotteesta asiakaspalveluumme tai lähettää tuotteen takaisin palautusohjeen mukaisesti:

Reklamointi edellyttää tuotteen tarkastelua, joten helpoiten ja nopeimmin se hoituu, kun palautat tuotteen meille. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan tuotteen. Jos tuotetta ei voida korjata kohtuullisen ajan sisällä tai siinä olevaa virhettä ei pystytä korjaamaan, voidaan se vaihtaa vastaavaan tuotteeseen tai tuote korvataan voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti.

Kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme, kerro viestissäsi, mistä tuotteesta on kyse, milloin ja mistä se on ostettu. Liitä mukaan kuva viasta ja kuitista. Jos reklamaatio hyväksytään, tuote on aina palautettava varastoomme. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä ei peritä kuljetuskustannuksia, kun tuote palautetaan Postin asiakaspalautuksena (palautustunnus 601329). Palautuksen yhteydessä liitä mukaan yhteystietosi.

Kun reklamoitu tuote on palautettu ja tarkastettu, sinulle maksetaan asiakkaana korvaus voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi, Hedengren Direct pidättää itsellään oikeuden hylätä reklamaatio voimassa olevan kuluttajasuojalain mukaisesti.  Hedengren Direct noudattaa kuluttajansuojalain ja kuluttaja-asiamiehen suosituksia reklamaatioiden käsittelyssä. Kuluttajana voit myös tehdä valituksesi EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisu järjestelmän kautta täältä.

Vastuunrajoitus

Hedengren Direct ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä.

Jos tuotteessa on toimitushetkellä virheellinen hintamerkintä, ostohetkellä ilmoitettu hinta (katso toimitusvahvistus/kuitti) on voimassa ostosi osalta.

Ylivoimainen este

Emme vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu siitä, että tilauksen tai sen osan toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meistä riippumattomasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä syystä tai muusta ulkopuolisesta esteestä, jota emme ole voineet kohtuudella ottaa huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia emme myöskään kohtuudella olisi voineet välttää tai estää. Jos ylivoimainen este estää tilauksen toimittamisen yli kahden (2) kuukauden ajaksi, on molemmilla osapuolilla oikeus irtisanoa sopimus ilman korvausvelvollisuutta.